POLITICA DE ANULARE COMANDA
Conform reglementarilor legale in vigoare, in special a Ordonantei de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, consumatorii beneficiaza de un drept de retragere de 14 zile calendaristice de la incheierea contractului pentru prestarea de servicii, cu respectarea anumitor conditii.
1. Cum sa anulezi comanda
Daca doresti sa anulezi comanda pentru unul dintre serviciile noastre, te rugam sa ne contactezi in termen de 12 ore de la plasarea acesteia, fara a fi nevoie sa oferi o justificare prin urmatoarele modalitati:
Telefon: 0723 352 653
Email: marketing@gralmedical.ro
Asigura-te ca ne oferi detalii despre serviciul pe care doresti sa-l anulezi (de exemplu, tipul serviciului, data programata, numele complet).
2. Termenul de anulare
In conformitate cu art. 16 lit. m) din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor, ai dreptul sa anulezi comanda in termen de 14 zile calendaristice de la incheierea contractului pentru serviciile noastre. Acest termen incepe de la momentul in care ai efectuat comanda, dar nu include zilele in care serviciul nu a fost inca prestat.
3. Exceptii de la dreptul de retragere
Conform art. 16 lit. m) din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014, exista exceptii de la dreptul de retragere, in cazul in care serviciul a fost deja prestat integral. Astfel, daca serviciul a fost deja furnizat, dreptul de retragere nu mai este valabil. De asemenea, daca ai acceptat in mod explicit sa inceapa prestarea serviciului inainte de expirarea termenului de retragere si ai fost informat ca iti vei pierde dreptul de retragere in cazul in care serviciul este prestat integral, acest drept nu mai poate fi exercitat.
4. Restituirea banilor
In conformitate cu Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014, in cazul in care dreptul de retragere este exercitat inainte de prestarea integrala a serviciului, banii vor fi restituiti in termen de 14 zile calendaristice de la confirmarea anularii. Suma va fi returnata pe aceeasi metoda de plata utilizata la momentul comenzii, cu exceptia cazului in care s-a convenit altceva.
Daca serviciul a fost deja prestat partial, iar anularea are loc inainte de inceperea prestatiei complete, vom restitui o suma proportionala cu serviciul prestat pana la acel moment.
5. Informatii suplimentare
Pentru a beneficia de dreptul de retragere, te rugam sa te asiguri ca serviciul nu a fost prestat integral. in cazul in care ai efectuat comanda pentru o consultatie de nutritie, un masaj sau orice alt serviciu din portofoliul nostru, si acesta a fost deja efectuat, anularea nu va mai fi posibila, iar suma nu va mai fi returnata.
6. Acte normative relevante
Politica de anulare a comenzii este reglementata in conformitate cu urmatoarele acte normative, atat nationale, cat si comunitare:
- Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, care reglementeaza dreptul de retragere al consumatorului si exceptiile aplicabile in cazul serviciilor (art. 16 lit. m).
- Legea nr. 365/2002 privind comertul electronic, care reglementeaza tranzactiile online si ofera un cadru pentru protectia consumatorilor in mediul digital.
- Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, care reglementeaza drepturile consumatorilor si obligatiile furnizorilor de servicii si produse, inclusiv in ceea ce priveste informarea consumatorilor.
- Legea nr. 190/2018 privind protectia datelor cu caracter personal, care reglementeaza colectarea si prelucrarea datelor personale ale consumatorilor in contextul comertului electronic si prestarii de servicii.
- Ordonanta nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, care ofera un cadru general de protectie a consumatorilor in cadrul tuturor relatiilor comerciale.
- Directiva 2011/83/UE a Parlamentului European si a Consiliului privind drepturile consumatorilor, care reglementeaza protectia consumatorilor in cadrul tranzactiilor la distanta, inclusiv pentru prestarea de servicii online. Directiva prevede dreptul consumatorilor de a se retrage din contracte la distanta, cum ar fi serviciile comandate online si a fost implementata in legislatia nationala prin Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014.
- Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia datelor cu caracter personal (GDPR), care impune obligatii pentru gestionarea datelor clientilor in scopuri comerciale si de marketing, fiind esential in cadrul prestarii de servicii online.
- Legea nr. 249/2015 privind regimul juridic al contractelor de vanzare la distanta, care reglementeaza drepturile consumatorilor in cadrul tranzactiilor la distanta, inclusiv dreptul acestora de a retrage o comanda, intr-o maniera similara cu Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014.
- Regulamentul (UE) 524/2013 privind solutionarea online a litigiilor in materie de consum, care regleaza procesul de solutionare a litigiilor intre consumatori si profesionisti prin intermediul unei platforme online, in cazul in care un consumator doreste sa anuleze un serviciu si nu ajunge la o solutie amiabila cu furnizorul.